1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

keyword research by a noob for first time - is it ok ?

Discussion in 'Black Hat SEO' started by gingerlyspicy, May 17, 2011.

  1. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    Hi people i m trying out my first niche website and my first exp with BH tools .so plz just a little help plz in keyword selection

    Keyword has around 30000 exact searches global
    quotes in google.com ("Keyword") - 800 k searches
    all in title - 50 k results
    all in url - 37k results
    intitle inurl both - 30 k results :(
    @start=990 with "keyword" - around 57 results pages, &start=990 without quotes is 65 pages
    cpc - around 4 dollars according to google adwords tool .i dont have ms now so i m using this :rolleyes: just planning to use adsense coz i wna perfect my skills first :p anywasy idk shit abt cpa, affliates

    ok now the competition :)

    Site 1 : PR (page) - 0, y links (page) - 30, y links (whole domain) - 55
    Site 2 : PR (page) - 3, y links (page) - 2, y links (whole domain) - 200,000 (approx)
    Site 3 : PR (page) - 1, y links (page) - 170, y links (whole domain) - 267
    Site 4 : PR (page) - 0, y links (page) - 101, y links (whole domain) - 524
    Site 5 : PR (page) - 0, y links (page) - 27, y links (whole domain) - 671
    Site 6 : PR (page) - 0, y links (page) - 172, y links (whole domain) - 551
    Site 7 : PR (page) - 0, y links (page) - 120, y links (whole domain) - 235
    Site 8 : PR (page) - 2, y links (page) - 15, y links (whole domain) - 710
    Site 9 : PR (page) - 0, y links (page) - 96, y links (whole domain) - 176
    Site 10 : a youtube video :)

    is this keyword a gud choice ? :)
     
    Last edited: May 17, 2011
  2. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    anyone plz..sry for bumping this thread otherwise it would have slipped away from front page.dont infract me mods plz :)
     
  3. zmoney

    zmoney Senior Member

    Joined:
    Apr 19, 2011
    Messages:
    814
    Likes Received:
    250
    Do you think its a good keyword? And why? Remember, the competition is YOU. Judging the other sites like this, just gives you an idea of how long its gonna take to rank.
     
  4. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    no diplomacy plz :) i eedited my post after u edited urs
     
  5. zmoney

    zmoney Senior Member

    Joined:
    Apr 19, 2011
    Messages:
    814
    Likes Received:
    250
    What? Not just gonna jump in and say yes or no, its too hard... Maybe some would respond if you showed what your THOUGHT PROCESS was when picking this keyword, or why you think this is good or bad keyword.

    These hold my hand posts get pretty annoying, but if you show that your thinking and maybe need help with your thought process on things, you will get more replies....

    I wouldn't worry too much about links to the whole domain, look at links to the PAGE of your "competitor" And when you find those links... Take a look at the PR on them, are the links GREAT links? aka 50 high pr links or 50 low quality links?

    Are there image results in the SERPS for your keyword? <- because people click the damn images first instead of your page..

    Are there "buying keywords" associated with the keyword?

    Those numbers you posted, are only like 10% of the story.....
     
    Last edited: May 17, 2011
  6. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    thought process ? :rolleyes: i just used big g and did the basics of keyword research mentioned in one of the threads.....so was just asking gurus :eek:
     
    Last edited: May 17, 2011
  7. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    come on guys, just 2 mins of ur precious time ;)
     
  8. vasilicaciortan

    vasilicaciortan Power Member

    Joined:
    Mar 17, 2010
    Messages:
    759
    Likes Received:
    433
    Hey man why don't you download Market Samurai free trial and do a deeper research on that keyword. Also research the competition as well and post here some screenshots. I am sure somebody will help. I will for sure.

    Cheers.
     
  9. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol
    thanks for offering help.....ms is too slow for me so i kinda hate it.moroever since its free i cant analyse competition :rolleyes: anyways screenshot for free module ...i have bought the domain but yet to start work...anyways it will be kind if u can access this keyword
     

    Attached Files:

    • ms.jpg
      ms.jpg
      File size:
      62.3 KB
      Views:
      7
  10. gingerlyspicy

    gingerlyspicy Junior Member

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    131
    Likes Received:
    10
    Occupation:
    1st yr engineering student lol

    Attached Files:

    • ms1.jpg
      ms1.jpg
      File size:
      57 KB
      Views:
      5
    Last edited: Jun 1, 2011