1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

My journey to $35 a day with SEO and CPA

Discussion in 'My Journey Discussions' started by liteon90, Apr 14, 2016.

  1. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Hi there, I did IM back in 2011 and made a little money like $70 lol.. after that i just quit because i was busy with school.

    So last june i started with IM again and with alot of failing and losing money i finally made some money about $200 - $600 a day with spamming on social media (alot of days i earned nothing because my bot had problems with the new social media algorithm). Those days i worked real hard and sleeped for max 3-5 hours and some days i didn't even sleep!

    I decided to slowly quit with it because my niche is about to die soon and i dont want to put all my eggs in one basket. So now i want to make some money with SEO and CPA im very new to SEO and never did it before, you are gonna see me now very often asking some stupid questions but hey, im here to learn ;).

    My plan is to make multiple niche sites with CPA offers on it. I already made a website, about 2 months ago and get about 40 - 60 unique visitors a day. I already optimized my homepage but i havent build any backlinks yet, on none if pages. My niche got alot of competitions but i believe in myself that i can get on the first page!!! Some pages already got indexed for some keywords but my homepage isnt.

    So this is what i gonna do for the upcoming week:

    - I want to learn building backlinks i have read alot of threads how to rank and i gonna stick on a tutorial that lightningblitz have posted. So lightningblitz if you read, this i wanna thank you! i have read the thread many times and it's time to put action! I gonna start with building a couple 2.0s and let them age.
    - Build a small niche site. and buy an article for this site.
    - Buy GSA SER
    - Order some articles for my existing site.

    I start this thread because i need some motivation. The last couple days im wasting my time because i dont know where to start and i dont know what to do i dont really know people in the IM world and i dont have people to talk about so here I am;). I wanna thank everybody for taking your time and reading my journey!

    HOLLAAA!!:D:D

    PS. Sorry for my bad english!! this thread also improve my bad english lol...
     
    Last edited: Apr 15, 2016
  2. yungsat

    yungsat Registered Member

    Joined:
    Feb 12, 2016
    Messages:
    86
    Likes Received:
    15
    Good to see you have finally decided to take some action. Wishing you the best of luck and don't forget to keep us updated, we may learn a thing or two from your journey, cheers.
     
    • Thanks Thanks x 1
  3. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Thanks alot, i definitely will keep you guys updated!!:D
     
  4. cpafreak

    cpafreak Jr. VIP Jr. VIP

    Joined:
    Apr 10, 2010
    Messages:
    237
    Likes Received:
    40
    You can also find some ideas by following other guys journey. There are few threads in journey section which are full of knowledge. Best luck to you..
     
    • Thanks Thanks x 1
  5. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Thanks, i have already found some good journeys :D
     
  6. onelettershor

    onelettershor Supreme Member

    Joined:
    Aug 4, 2015
    Messages:
    1,302
    Likes Received:
    446
    Gender:
    Female
    Location:
    Land of sheep
    Your english is fine :)

    Good luck with this journey, you have had success in the past and you will have success again if you try hard !
     
    • Thanks Thanks x 1
  7. june007

    june007 BANNED BANNED

    Joined:
    Sep 9, 2015
    Messages:
    360
    Likes Received:
    41
    Good luck I still don t know what is backlink but i know it important for seo if you want to rank in first page of google.
     
    • Thanks Thanks x 1
  8. samifordnet

    samifordnet Regular Member

    Joined:
    Nov 24, 2015
    Messages:
    237
    Likes Received:
    57
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Self employed
    Location:
    Middle Earth
    Good luck to you. I am also very much up for starting a niche site with CPA offers. But I am really confused on how to Start! I hope your success story helps.
     
    • Thanks Thanks x 1
  9. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Lol thanks yeah i it took me a while to make this post i did my best with my english lol.. $35 a day is achievable. Most important thing is that i learn something from this journey
     
  10. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    I'm still new to this but from what i have understood; a backlink is a link from your site placed on an another site. You can find alot of info here on the forum just take your time and read alot. For me, taking my time and not being in a hurry to learn something is really important. Goodluck man!
     
  11. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Thanks man, i just have received your PM but i cannot reply it yet i need 15 posts lol..
     
  12. Aatrox

    Aatrox Supreme Member

    Joined:
    Feb 27, 2014
    Messages:
    1,432
    Likes Received:
    1,062
    I have to agree, your English is good. Good luck man, SEO is good. :)
     
    • Thanks Thanks x 1
  13. evilginious

    evilginious Newbie

    Joined:
    Feb 28, 2015
    Messages:
    16
    Likes Received:
    2
    wish you all the best
     
    • Thanks Thanks x 1
  14. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    lool thanks man :D
     
  15. liteon90

    liteon90 Newbie

    Joined:
    Apr 14, 2016
    Messages:
    44
    Likes Received:
    4
    Update 1

    This is my first update, yes it's been a while but i'm still learning this SEO stuff.


    What i did for the past couple days:


    - Updated my main site every day. This site has 1920+ pages and get around 100 - 140 unique visitors a day and traffic increase every day. I will wait till my this site get 1000+ unique visitors a day and then i put an CPA offer on it.
    - Created a small niche site.
    - Building 10 web 2.0s for the small nice site.
    - Ordered 5 articles for the 2.0s sites but i didnt received the articles yet. I ordered it 11 days ago and their TAT is 2 days and i still didnt received my order yet lol... I have read alot of comments on their thread that their always to late some people didnt received their article in 20 days.....
    - So i wrote for each 2.0 about 2-5 articles.


    Investment

    - VPS, its already running 3 months - $7 x 3 = $21
    - Domain for my main site - $13
    - Domain for my small niche site, its a .xyz domain i orderd it from namecheap - $1
    - 5 shitty articles that i didnt even received it yet.. - $17.50
    - 10 hotmail accounts from 247accs - $5
    - 10 private proxies from instant proxies - $10

    Total: $67.50


    Returns
    $0


    Plan for the next days
    I'm gonna build links to my 2.0s of my small niche site. I think i will buy GSA and try things out for my small niche site. Later if i get the hang on it how everything works then i gonna build links to my main site and create other multiple small niche sites. But for now, it is all about my first small niche site and finding things out how everything works.


    I really struggled alot with creating 10 web 2.0s i took me 3 days to build it. All of the 2.0s are wordress, please let me know if this is bad. I made for each 2.0 some unique articles, this did cost me alot time too created it. Is it possible to create 1 article and spin it and how many articles do yall suggest me to post on each 2.0, is only 1 article enough? and when should i blast links to it? can i already blast links on it or do need to index it first before blast any links on it? What are your steps to create a 2.0? I think i will open a thread about this 2.0s questions lol..


     
    Last edited: Apr 30, 2016