Got scammed on Localbitcoins

D

Deleted member 1333509

Guest
Just don't use dodgy payment methods and you'll never get scammed

Have seen people complain about LBC here before, but I've used it hundreds of times over the course of years and years and never once had an issue

Don't use GayPal, use bank deposits or transfers only, never release until you get the cash in your account.. or visa versa for buying there. Super simple stuff
 

PaulRD

Senior Member
Joined
Jun 17, 2018
Messages
878
Reaction score
400
Which seller scammed him? How does the scam work? Please share more details so we don't get scammed, too.
The seller- CryptoSecureSolutions.


I don't know if I should disclose seller name here(mods let me know if that's not cool). So, we were buying btc, he made the mistake of sending the payment first. Don't blame him much tho, this was our 2nd trade with a new but much rated seller, 1st trade with a prev. buyer was smooth af.

After he sent the fund, the seller asked for government id's(the much confidential ones I suppose). And the seller seemed very unprofessional and kinda blackmailing at that point to not issue the btc if there's no government ids.

So my advice: new users over there should always make sure the requirements needed for a trade and contact the seller on phone or something to know they are real.

We know we got f'd, when the seller was showing off his ratings and said "you got f'd" lol
 
D

Deleted member 1333509

Guest
The seller- CryptoSecureSolutions.


I don't know if I should disclose seller name here(mods let me know if that's not cool). So, we were buying btc, he made the mistake of sending the payment first. Don't blame him much tho, this was our 2nd trade with a new but much rated seller, 1st trade with a prev. buyer was smooth af.

After he sent the fund, the seller asked for government id's(the much confidential ones I suppose). And the seller seemed very unprofessional and kinda blackmailing at that point to not issue the btc if there's no government ids.

So my advice: new users over there should always make sure the requirements needed for a trade and contact the seller on phone or something to know they are real.

We know we got f'd, when the seller was showing off his ratings and said "you got f'd" lol
What was the payment method? LBC has escrow automatically.. the seller has to put the BTC into escrow before you even pay to protect against this kind of bs.
 

PaulRD

Senior Member
Joined
Jun 17, 2018
Messages
878
Reaction score
400
Just don't use dodgy payment methods and you'll never get scammed

Have seen people complain about LBC here before, but I've used it hundreds of times over the course of years and years and never once had an issue

Don't use GayPal, use bank deposits or transfers only, never release until you get the cash in your account.. or visa versa for buying there. Super simple stuff
Yep we were quite naive. Anyway a chargeback is set to bank, let's just hope
 
D

Deleted member 1333509

Guest
Yep we were quite naive. Anyway a chargeback is set to bank, let's just hope
Yeah no probs. All you gotta do is this and you will be 150% safe:

- Only use bank transfers and deposits
- Never pay until the BTC is confirmed to be in escrow
- That is literally it.

FYI there is a well-know problem which is that if you use Paypal to sell BTC, buyers can pay and then try to claim back the payment with the fuckheads at PP. Don't ever use PP, only banks.
 

PaulRD

Senior Member
Joined
Jun 17, 2018
Messages
878
Reaction score
400
What was the payment method? LBC has escrow automatically.. the seller has to put the BTC into escrow before you even pay to protect against this kind of bs.
Yep the escrow never got released. Seller set the trade to dispute after being neg'd, and the transaction proof from our side are in there. think he(va) used quick bank transfer(based in India).
 

digital_dan

Banned - Shitlisted and did not do the right thing
Joined
Apr 6, 2020
Messages
131
Reaction score
68
You sure you shared transaction proof on time with LBC?
There's something not right about this whole trade.
 
D

Deleted member 1333509

Guest
I don't see the appeal to using LBC, tbh. What's so good about it?
The easiest conduit between crypto and the mainstream financial system. Easily get cash or funds in bank account from selling crypto.

This trade sounds weird as fuck. For my own understanding, can you go through what happened in steps?
 

PinguSpy

Jr. VIP
Jr. VIP
Joined
Dec 7, 2007
Messages
2,902
Reaction score
2,896
You sure you shared transaction proof on time with LBC?
There's something not right about this whole trade.
True. I don’t get it, since LBC work trough escrow.
There’s no way you gonna get scam.

Been using LBC so many years with no issue.
Nowdays I like to use LUNO rather than LCB, as they just got license from our government, their buy price is much higher too compare to LBC, perfect for BTC liquidity.
 

PaulRD

Senior Member
Joined
Jun 17, 2018
Messages
878
Reaction score
400
This trade sounds weird as fuck. For my own understanding, can you go through what happened in steps?

1. Hey lets search for sellers to buy btc. Enters amount.
2. Look seller on top with good ratings and good price to btc conv. Lets deal
3. "Hey seller I want to buy.... ".
4. Seller: " okay, send me €€€ at this adress"

5. Va: "Sent, here's the trans id and stuff".
Seller: "Okay now send me your govt id. These and that and that"

6. Va: "Lol why, never had this issue with prev seller."
Seller: "Ok, then no btc"
Va: "lol whaa... "

7. Va: "Ok then refund me"
Seller: "No, refund is for b... "

8. Va: "why gov id's"
Seller: no answer
.
.
.
Va kept asking. Seller: "I need that to confirm that you are real and that the bank transfer is associated with you"

Va: "f u, I am disputing"
Seller: " You can't do nothin, I have 1000 trades and green rating"

Va disputes with proof, lbc respond on email the support will look after it after 2 or 3 days.

Seller disputes the trade lol. Again uploaded bank transaction proof.

Conclusion: We know we made noob mistake. I don't think we are going to get refund. On the contrary, the govt. id's can be used for illegal internet shit(i bought ssn once, i know some stuff) , since we were dealing with seller not lbc.
 
D

Deleted member 1333509

Guest
1. Hey lets search for sellers to buy btc. Enters amount.
2. Look seller on top with good ratings and good price to btc conv. Lets deal
3. "Hey seller I want to buy.... ".
4. Seller: " okay, send me €€€ at this adress"

5. Va: "Sent, here's the trans id and stuff".
Seller: "Okay now send me your govt id. These and that and that"

6. Va: "Lol why, never had this issue with prev seller."
Seller: "Ok, then no btc"
Va: "lol whaa... "

7. Va: "Ok then refund me"
Seller: "No, refund is for b... "

8. Va: "why gov id's"
Seller: no answer
.
.
.
Va kept asking. Seller: "I need that to confirm that you are real and that the bank transfer is associated with you"

Va: "f u, I am disputing"
Seller: " You can't to nothin, I have 1000 trades and green rating"

Va disputes with proof, lbc respond on email the support will look after it after 2 or 3 days.

Seller disputes the trade lol. Again uploaded bank transaction proof.

Conclusion: We know we made noob mistake. I don't think we are going to get refund. On the contrary, the govt. id's can be used for illegal internet shit(i bought ssn once, i know some stuff) , since we were dealing with seller not lbc.
So when did this occur?
 

whitecupg

Regular Member
Joined
Jan 24, 2016
Messages
243
Reaction score
125
I checked the seller's profile, honestly maybe some misunderstanding. That guy has 3000+ trades so I doubt he would scam you for some small amount
 

PaulRD

Senior Member
Joined
Jun 17, 2018
Messages
878
Reaction score
400
I checked the seller's profile, honestly maybe some misunderstanding. That guy has 3000+ trades so I doubt he would scam you for some small amount
I dunno dude. Maybe. I am not judging his/her other trades or how he got it. At the end I lost moni
 

JetBlack101

Regular Member
Joined
Jun 29, 2019
Messages
446
Reaction score
357
Sorry to hear that. There is always that chance on any platform.

But it is always unfortunate when it happens.
 
Top